Never give up on something that you can't go a day without thinking about

Direktlänk till inlägg 8 november 2012

Det spelar ingen roll hur långsam du är, så länge du inte stannar på vägen!

Av Yanina H.L. - 8 november 2012 21:14

Har du någonsin haft chansen att träffa såna människor som du skulle kunnat lyssna på i evigheter? Det har jag gjort idag. Helt underbart var det! Om jag hade haft chansen, tiden eller fått välja så skulle jag kunnat lyssna på dem hela kvällen, hela natten eller hela dagen lång. Jag överdriver inte när jag säger detta, för visst finns det såna människor där ute?! De talar med en sådan stark auktoritet och visshet att allt som händer runt omkring dig blir ingenting jämfört med deras ord. Ingen tjafs, ingen avbrytning inte ens en tanke om tvivel förstör din koncentration.

Woow!! Det är bara så fascinerande!


I ett tidigare inlägg skrev jag att varje person har en gåva eller flera, och att varje person använder det på sitt eget sätt. Jag har ingen tvivel alls att jag träffar såna människor varje dag som inspirerar mig att bli en bättre människa själv. Det gäller att se mer än bara människan ibland. Det gäller att se mer än bara fina ansikten.

Vissa människor har en speciellt sätt att ge sig själva för andra. Dessa människor känner inte till ordet "Ge upp".

De kämpar, de lider, de går igenom så mycket i livet men de lyckas! De vägrar tro att det inte finns hopp längre, att mänskligheten är slut, att det inte finns en enda själ i denna jord som inte är värt att kämpa för.

Jag skulle kunna sitta här och skriva flera namn på såna människor. Men det kommer jag inte göra idag.

Dessa människor fanns, finns och kommer alltid att finnas. Det gäller bara att vara mer observant och se sig omkring.


Allt detta får mig att tänka på dessa stora personer som har vänt en hel generation upp och ner på ett negativt sätt. Tänk vad dessa människor hade kunnat uppnå om de hade använt sina gåvor på en annat sätt.

Istället för en hotande och skrämmande meddelande hade de kunnat ge ett kärleksfull och hoppfull sådan. 

Åt andra sidan så får det mig att tänka att om dessa människor inte hade funnits så hade det kanske inte heller funnits dessa människor som vägrar ge upp hoppet. Människor som får allt att se så levande ut och värt att kämpa för när dom har en sådan stark motstånd att kämpa emot. Själv lär man sig något nytt varje dag.


Inspiration betyder inte att du måste springa imorgon och tro att du kommer uppnå allt dessa människor gjorde på en och samma dag. Det betyder att man måste hitta vägen dit.

Känner du att du inte hittar dit får du vara lite trotsigare mot dig själv och fortsätt leta. " Ge inte upp hoppet".  

Kom ihåg att den som letar hittar, och den som hittar finner alltid något bra i slutändan ;)



Det spelar ingen roll hur långsam du är, så länge du inte stannar på vägen!


Ha en underbar dag imorgon.


   Bless   

   


 
 
jaana

jaana

9 november 2012 18:37

Du är så underbar när du skriver! Du är en människa som amn blir lugn av! :) DU har skrivandets gåva!!!

http://bananajaanablogspot.se

Yanina H.L.

10 november 2012 21:35

Tack gumman. Det värmer. Detta med bloggning var jätte kul att dela sina tankar och känslor med. Samtidigt är det roligt att läsa andras blogg och lära sig också. Det är lite som att ge och få ;) Me like!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yanina H.L. - 7 februari 2013 12:46

Det så viktigt att vara tacksam för var man befinner sig just nu. Solen kanske inte skiner, men jag har tak över huvudet, mat på bordet, värme, kärlek och frid. Vad mer kan man önska sig i livet. Bless...

Av Yanina H.L. - 8 januari 2013 20:21

Det är sällan man får ett så tydligt hjärta på sitt latte! Som sagt: Loveeee is all we need!! Man kan sluta äta och dricka många saker i livet, men min latte får man inte röra. Här fick jag kärleken tillbaka ...

Av Yanina H.L. - 29 december 2012 15:01


Då tog man ner julgranen tidigare än man hade tänkt sig på grund av våran nya medlem i familjen. (Leo våran lille kisse) Han älskade att klättra upp på den och välte den några gånger. Granen såg inte riktigt ut som en julgran längre, men den fick var...

Av Yanina H.L. - 1 december 2012 10:34

Nu är det dags för något som heter Teleton i mitt hemland. Det är som en maraton fast av tv. Alla kanaler i Chile samlas ihop för att sända ett program som hela Chile kan följa: Teleton! Hela landet stannar upp i 27 timmar för att hjälpa behövande ha...

Av Yanina H.L. - 26 november 2012 09:14


Ja, vad kan man säga? Det har varit ett konstig och stressigare termin i år. Mera sjukdomar än vanligt för mig och familjen, ny skola/fsk för barnen, ny jobb och en stor saknad efter mina bortresta föräldrar. Till det måste vi lägga till järnbrist på...

Presentation


Det är inte alltid lätt att hitta orden i en konversation eller få ordning på dem i dina tankar. Det är inte heller lättare att skriva ner dom, men för mig känns det bekvämare så. Inpirerande eller ej, det får du bestämma.
inspiration är min grej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards