Never give up on something that you can't go a day without thinking about

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2012

Pusselbitar

Av Yanina H.L. - 17 oktober 2012 21:38

Livet är som en stor pussel ibland. Så många bitar utspridda!

Vissa hamnar alltid på rätt plats, medans andra tar en längre period att hitta.


Varför blir det så? Kan man ju undra ibland. Och så snabba som vi människor är så kräver vi svar på direkten! Man vill ju veta varför?! Hur? Why me?

Man kanske borde fråga sig oftare: Vad ska jag lära mig utav det här?

För hur vi än vänder på det hela så lär man sig av varje erfarenhet som livet ger oavsett om den har varit positiv eller negativ, givande eller ej.


Du kanske tänker: "Lätt för dig att säga som inte vet vad jag har gått igenom". Och nej, jag kanske aldrig kommer att förstå din situation såsom du aldrig kommer att förstå mitt. Men en sak vet jag, att andra som har varit i samma skick som vi har lyckats ändå lyfta sig ur problemet och har helt enkelt hittat deras ändamål i livet. De har hittat hem!  


Ja, så är det bara. Inga svar på direkten. Men som jag känner idag och när jag tittar bak i livet, så kan jag förstå så mycket mera nu. Jag är inte samma person som jag var igår och ännu har jag mycket att lära mig.

Det har inte alltid varit en dans på rosor, men såsom många andra har jag också lärt mig att älska mera, förlåta mera och ge mera istället för att alltid få.

Det ger mig frid   


Jag kan bara tacka Gud att mina pusselbitar börjar hitta hem igen och att basen som påbyggdes igår är idag mycket starkare än imorgon ;)


                                                             Bless


    



 
 
jaana

jaana

18 oktober 2012 06:28

Du är så klok Yanina!

http://bananajaana.blogspot.se

Yanina H.L.

18 oktober 2012 13:20

Hehe.. Man försöker Jaana. Ibland funkar det, ibland blir det katastrof ;)

 
TingochTankar

TingochTankar

18 oktober 2012 07:48

Halloj! Hittade in via "klotter"

Jojjemen. En del har ett svårare pussel, än andra. Men vi börjar få vårt pussel ganska klart, efter flera års kämpande, och letande efter bitar som passar. Det fattas en endaste bit, och den väntar jag med posten i dagarna ;))
Ha en fin dag.

http://tingochtankar.blogspot.com

Yanina H.L.

18 oktober 2012 13:28

Roligt att du hittade hit från någon annans blogg ;) Ja, detta med pusselbitar e ju inte alltid lätta. Jag hoppas verkligen att den sista biten du väntar på blir ett rekommenderat brev med snabb leverans ;) Lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yanina H.L. - 7 februari 2013 12:46

Det så viktigt att vara tacksam för var man befinner sig just nu. Solen kanske inte skiner, men jag har tak över huvudet, mat på bordet, värme, kärlek och frid. Vad mer kan man önska sig i livet. Bless...

Av Yanina H.L. - 8 januari 2013 20:21

Det är sällan man får ett så tydligt hjärta på sitt latte! Som sagt: Loveeee is all we need!! Man kan sluta äta och dricka många saker i livet, men min latte får man inte röra. Här fick jag kärleken tillbaka ...

Av Yanina H.L. - 29 december 2012 15:01


Då tog man ner julgranen tidigare än man hade tänkt sig på grund av våran nya medlem i familjen. (Leo våran lille kisse) Han älskade att klättra upp på den och välte den några gånger. Granen såg inte riktigt ut som en julgran längre, men den fick var...

Av Yanina H.L. - 1 december 2012 10:34

Nu är det dags för något som heter Teleton i mitt hemland. Det är som en maraton fast av tv. Alla kanaler i Chile samlas ihop för att sända ett program som hela Chile kan följa: Teleton! Hela landet stannar upp i 27 timmar för att hjälpa behövande ha...

Av Yanina H.L. - 26 november 2012 09:14


Ja, vad kan man säga? Det har varit ett konstig och stressigare termin i år. Mera sjukdomar än vanligt för mig och familjen, ny skola/fsk för barnen, ny jobb och en stor saknad efter mina bortresta föräldrar. Till det måste vi lägga till järnbrist på...

Presentation


Det är inte alltid lätt att hitta orden i en konversation eller få ordning på dem i dina tankar. Det är inte heller lättare att skriva ner dom, men för mig känns det bekvämare så. Inpirerande eller ej, det får du bestämma.
inspiration är min grej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards